HTML

Párizs, 2011

A Középülettervezési Tanszék nyári tanulmányútja, 2011

Linkblog

Párizs 2011

A Középülettervezési Tanszék 2011-es nyári tanulmányútja.

Párizs 2011

Támogatóink:
- BME Középülettervezési Tanszék;
- A Hazai Korszerű Építészmérnök Képzésért Alapítvány;
- Az Épülettervezés Oktatásáért Alapítvány;

Friss hozzászólások

Címkék

18század (1) 19század (9) 200x (18) 201x (34) 30as évek (1) 50es évek (4) 60as évek (1) 70es évek (2) 80as évek (14) 90es évek (11) a város (14) barokk (3) belső (1) bicikli (4) chartier corbasson (2) christian de portzamparc (5) claude constantini (2) csoportkép2011 (4) diákszálló (2) dili (10) ecdm (2) edouard françois (4) együttműködés (6) eiffel (5) élményeink (9) emlékmű (3) építészet (3) esemény (2) étterem (2) film (20) fotó (3) gasztro (1) gótika (4) grands travaux (11) haussmann (3) herzog demeuron (2) híd (2) hotel (2) ideiglenes (1) infrastruktúra (3) ipari (4) iroda (8) irodalom (4) iskola (4) jakob macfarlane (2) játszótér (2) jean nouvel (7) képzőművészet (4) kereskedelem (3) kiállítás (5) kikapcsolódás (1) klasszicizmus (2) közlekedés (13) köztér (15) kritika (1) kulturális (21) lakóház (35) lan architecture (1) la defense (11) la villette (5) le corbusier (12) louvre (4) magyar kapcs (3) mivagyunk (4) modernizmus (16) montmartre (2) múzeum (9) nempárizs (6) ókor (3) olvasnivalók (2) párizs 2011 (14) park (10) posztmodern (6) rejtvény (3) reneszánsz (1) renzo piano (2) revitalizáció (6) richard rogers (1) sport (4) szajnapart (1) szakrális (12) szerkezet (1) színház (1) tárgykultúra (2) térképek (3) terv (9) tipográfia (1) torony (4) történet (7) tudomány (1) újkor (3) utazás szállás (3) utca (1) útifüzet (1) utópia (1) városterv (10) videó (5) világkiállítás (4) víz (1) zaha hadid (2) zene (14) zöld (13) Címkefelhő

Viaduc Des Arts (1990-96)

2011.06.01. 21:07 mB

http://www.pps.org/graphics/gpp/viaduc_des_arts_largeBEÉPÍTÉS, ÉPÍTÉSZET: Patrick Berger,
TÁJÉPÍTÉSZET: Philippe Mathieux, Jacques Vergely

A place de la Bastille-tól a bois de Vincennes-ig futó vasútvonalat az 1858-as haussmanni városátalakítások részeként, a kor utasbiztonságának megfelelő emelt térszintű városi szakasz után völgyszerű bevágásban folytatódóan építették. A vonal 1969-ig működött, míg a kapcsolódó Reully teherpályaudvart a 80-as évek közepén zárták be.


forrás: Benkő Melinda - Fonyódi Mariann: Glocal City / Kortárs európai városépítészet, 166. old.
szken B. Kriszti, beolvas: K. Benő, elolvas: mindenki.


>>> a térképünkön itt.

URBANISZTIKAI ELVEK

http://lecoindesmemeres.com/plac/pl11d

Párizsban a nagy városépítészeti projektek hagyományosan a városközpont nyugati területeit célozták - ennek ellensúlyozására hirdette meg 1983-b APUR a keleti területek fejlesztésének programját (Plan-Programme de l'Est de Paris), amelynek keretében, a megújítás szándékával választották ki a használaton kívüli vasúti viadukt területét. A stratégia és részletes terv kidolgozásával 1988-ban bízták meg Patrick Berger-t, aki felismerte a műtárgy egyediségét, építészeti értékét és megtartása mellett foglalt állást. Különleges funkciót talált: ekkor született meg a lineáris park gondolata, amelynek vonala a volt vasúti terület rehabilitációjával létrejövő új lakófejlesztést is felfűzi.

BEÉPÍTÉS

A Promenade plantée Bastille-tól induló első szakasza, az avenue Daumesnil mentén futó viadukt, a tetején különleges térélményt adó, növényekkel beültetett sétány a ZAC Reully területére kanyarodva ívelt hídon jut át a Jardin de Reully ovális gyepfelületén, majd pedig alagutakkal tagolt bevágásban folytatódik a bois de Vincennesig. A sétány teljes hossza 4,5 km. A viadukt eredeti, magas színvonalú építészeti kialakítása (tégla, faragott kő) lehetővé tette, hogy hetven íve alatt nagyvonalú, egyterű üzletek, műtermek, irodák kapjanak helyet: a Viaduc des Arts elnevezés is erre a funkcióra utal.

A tiszta, elegáns üvegportálok és üzletbelsők egységes képének megőrzése érdekében a mindenkori bérlőknek design-szabályzatot kell betartaniuk. A sétány dús növényzetének telepítésekor mind a színek, mind az illatok nagy szerepet kaptak, ez a koncepció geometrikus formában ismétlődik meg az úthoz kapcsolódó Parc Hector Malot hétszintes, 450 gépkocsit befogadó mélygarázsának teraszos kialakítású tetején. A Roland Schweitzer építészkoordinátor nevéhez köthető, fragmentált tömegekből, felnyíló tömbökkel felépülő) ZAC Reully (1986-2006) integrálja a terület határának 60-as évekbeli épületeit is.


A belvárostól távolabb a terület kitágul és új beépítésű lakóterületet szegélyez.

www.viaducdesarts.fr

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés kulturális köztér 90es évek revitalizáció 19század

A bejegyzés trackback címe:

http://paris2011.blog.hu/api/trackback/id/tr682949947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.