HTML

Párizs, 2011

A Középülettervezési Tanszék nyári tanulmányútja, 2011

Linkblog

Párizs 2011

A Középülettervezési Tanszék 2011-es nyári tanulmányútja.

Párizs 2011

Támogatóink:
- BME Középülettervezési Tanszék;
- A Hazai Korszerű Építészmérnök Képzésért Alapítvány;
- Az Épülettervezés Oktatásáért Alapítvány;

Friss hozzászólások

Címkék

18század (1) 19század (9) 200x (18) 201x (34) 30as évek (1) 50es évek (4) 60as évek (1) 70es évek (2) 80as évek (14) 90es évek (11) a város (14) barokk (3) belső (1) bicikli (4) chartier corbasson (2) christian de portzamparc (5) claude constantini (2) csoportkép2011 (4) diákszálló (2) dili (10) ecdm (2) edouard françois (4) együttműködés (6) eiffel (5) élményeink (9) emlékmű (3) építészet (3) esemény (2) étterem (2) film (20) fotó (3) gasztro (1) gótika (4) grands travaux (11) haussmann (3) herzog demeuron (2) híd (2) hotel (2) ideiglenes (1) infrastruktúra (3) ipari (4) iroda (8) irodalom (4) iskola (4) jakob macfarlane (2) játszótér (2) jean nouvel (7) képzőművészet (4) kereskedelem (3) kiállítás (5) kikapcsolódás (1) klasszicizmus (2) közlekedés (13) köztér (15) kritika (1) kulturális (21) lakóház (35) lan architecture (1) la defense (11) la villette (5) le corbusier (12) louvre (4) magyar kapcs (3) mivagyunk (4) modernizmus (16) montmartre (2) múzeum (9) nempárizs (6) ókor (3) olvasnivalók (2) párizs 2011 (14) park (10) posztmodern (6) rejtvény (3) reneszánsz (1) renzo piano (2) revitalizáció (6) richard rogers (1) sport (4) szajnapart (1) szakrális (12) szerkezet (1) színház (1) tárgykultúra (2) térképek (3) terv (9) tipográfia (1) torony (4) történet (7) tudomány (1) újkor (3) utazás szállás (3) utca (1) útifüzet (1) utópia (1) városterv (10) videó (5) világkiállítás (4) víz (1) zaha hadid (2) zene (14) zöld (13) Címkefelhő

Simone de Beauvoir gyalogoshíd

2011.04.19. 12:00 gBal

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_z54dts_24.jpgA 304 méter hosszú Simone de Beauvoir felüljáró Párizs két körzetét (Bercy és Tolbiac) köti össze. A háromrészes híd a Francia Nemzeti Könyvtár nyilvános épületét kapcsolja a folyón túl fekvő új Bercy parkhoz. A felüljáró egységei: a Szajna felett húzódó központi fesztáv, illetve a két szélső ív a városi autópálya mindkét oldalához.

forrás (és még több kép): építészfórum.


Tervezés: Dietmar Feichtinger / Feichtinger Architectes, 2006
>> a térképünkön itt!


http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_kn9zc8_Overall_view%20Jo%20Pesendorfer.jpg

A gyalogoshíd teljes mértékben egyesíti az építészet és a konstrukció követelményeit, újító szerkezete tükrözi a párizsi hídkedvelő hagyományokat. A Szajna folyó azon a ponton, ahol a híd keresztezi, 150 méter széles, és azáltal, hogy egyetlen, 190 m hosszú, folyamatos fesztávval nyúlik át a folyón, köztes alátámasztás nélkül, ami párizsi viszonylatban szokatlan nyitott teret biztosít. E hatásos szerkezet egyesíti a térbeli lehetőséget a könnyedséggel és rugalmassággal, melyet a két összekapcsolódó elem összhangja tükröz: rendkívül karcsú ív, amelyet megfeszített és felfüggesztett oszlopok tartanak.

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_jdxby6_szallitas2Marc%20Verhille.jpg

A keresztül-kasul haladó ösvényeken több úton is eljuthatunk a hídhoz, melynek két erővonala összhangban van az ösvényrendszerrel, így a gyalogosok számára több lehetőséget biztosít. A híd domború és homorú ívei szimmetrikus lencsét képeznek, ez az elem vizuálisan beilleszti a hidat a tájba, és különleges közösségi teret hoz létre a folyó fölött.

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_y501j3_General%20view2%20Jo%20Pesendorfer.jpg

A központi fedélzetről a Notre Dame és a történelmi Párizs látványa tárul elénk, míg az alacsonyabb szinteken egy 12 m széles és 65 m hosszú tér jön létre, melynek hangulatát pavilonok, kávézók emelik, és egyéb ideiglenes installációk csábítják pihenésre az elhaladó gyalogosokat. Ráadásul a hely alkalmas arra is, hogy a folyón zajló események lelátójaként szolgáljon.

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_d26grw_18.jpg

A járófelszínt beépített csúszásgátlókkal tarkított, csíkos tölgyfaborítás alkotja. A balusztrádok közötti teret függőlegesen kifeszített, rozsdamentes acélháló tölt ki, mely az eloxált alumínium korlát és a híd alján lévő vezér-rúd közé van kifeszítve. A háló átlátszó, ugyanakkor szükségszerűen látható, amivel a megfelelő biztonság elérhető. A világítást a korlátba építették, mely este kiemeli a híd különleges körvonalait.

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_3h1cjm_21.jpg

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_2r0hs5_1%20foto%20David%20Boureau.jpg

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_3s0wxq_23.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés híd 200x

A bejegyzés trackback címe:

https://paris2011.blog.hu/api/trackback/id/tr522838204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.