HTML

Párizs, 2011

A Középülettervezési Tanszék nyári tanulmányútja, 2011

Linkblog

Párizs 2011

A Középülettervezési Tanszék 2011-es nyári tanulmányútja.

Párizs 2011

Támogatóink:
- BME Középülettervezési Tanszék;
- A Hazai Korszerű Építészmérnök Képzésért Alapítvány;
- Az Épülettervezés Oktatásáért Alapítvány;

Friss hozzászólások

Címkék

Simone de Beauvoir gyalogoshíd

2011.04.19. 12:00 gBal

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_z54dts_24.jpgA 304 méter hosszú Simone de Beauvoir felüljáró Párizs két körzetét (Bercy és Tolbiac) köti össze. A háromrészes híd a Francia Nemzeti Könyvtár nyilvános épületét kapcsolja a folyón túl fekvő új Bercy parkhoz. A felüljáró egységei: a Szajna felett húzódó központi fesztáv, illetve a két szélső ív a városi autópálya mindkét oldalához.

forrás (és még több kép): építészfórum.


Tervezés: Dietmar Feichtinger / Feichtinger Architectes, 2006
>> a térképünkön itt!


http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_kn9zc8_Overall_view%20Jo%20Pesendorfer.jpg

A gyalogoshíd teljes mértékben egyesíti az építészet és a konstrukció követelményeit, újító szerkezete tükrözi a párizsi hídkedvelő hagyományokat. A Szajna folyó azon a ponton, ahol a híd keresztezi, 150 méter széles, és azáltal, hogy egyetlen, 190 m hosszú, folyamatos fesztávval nyúlik át a folyón, köztes alátámasztás nélkül, ami párizsi viszonylatban szokatlan nyitott teret biztosít. E hatásos szerkezet egyesíti a térbeli lehetőséget a könnyedséggel és rugalmassággal, melyet a két összekapcsolódó elem összhangja tükröz: rendkívül karcsú ív, amelyet megfeszített és felfüggesztett oszlopok tartanak.

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_jdxby6_szallitas2Marc%20Verhille.jpg

A keresztül-kasul haladó ösvényeken több úton is eljuthatunk a hídhoz, melynek két erővonala összhangban van az ösvényrendszerrel, így a gyalogosok számára több lehetőséget biztosít. A híd domború és homorú ívei szimmetrikus lencsét képeznek, ez az elem vizuálisan beilleszti a hidat a tájba, és különleges közösségi teret hoz létre a folyó fölött.

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_y501j3_General%20view2%20Jo%20Pesendorfer.jpg

A központi fedélzetről a Notre Dame és a történelmi Párizs látványa tárul elénk, míg az alacsonyabb szinteken egy 12 m széles és 65 m hosszú tér jön létre, melynek hangulatát pavilonok, kávézók emelik, és egyéb ideiglenes installációk csábítják pihenésre az elhaladó gyalogosokat. Ráadásul a hely alkalmas arra is, hogy a folyón zajló események lelátójaként szolgáljon.

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_d26grw_18.jpg

A járófelszínt beépített csúszásgátlókkal tarkított, csíkos tölgyfaborítás alkotja. A balusztrádok közötti teret függőlegesen kifeszített, rozsdamentes acélháló tölt ki, mely az eloxált alumínium korlát és a híd alján lévő vezér-rúd közé van kifeszítve. A háló átlátszó, ugyanakkor szükségszerűen látható, amivel a megfelelő biztonság elérhető. A világítást a korlátba építették, mely este kiemeli a híd különleges körvonalait.

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_3h1cjm_21.jpg

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_2r0hs5_1%20foto%20David%20Boureau.jpg

http://epiteszforum.hu/files/imagelist/800_3s0wxq_23.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés híd 200x

A bejegyzés trackback címe:

https://paris2011.blog.hu/api/trackback/id/tr542838204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása