- a hg.hu cikke - köszönet Áginak -
A Goldenroach-akció nem kerülhette el a képzőművészet klasszikus és kortárs fellegvárát, vagyis a párizsi múzeumokat sem. Kiss Miklós és csapata május 24-én a Pompidou Központ, másnap pedig a Louvre tárlatát egészítették ki egy-egy műalkotással, a rajongók pedig azóta a múzeumok boltjában képeslapot vagy kitűzőt vehetnek az ikonikus csótányokkal.
- Goldenroach.com -
Kiss Miklós "kortárs képzőművészeti brandépítése" ugyanis nem áll meg az aranyozott bronzcsótányok múzeumokba csempészésénél. A műtárgyakról képeslapokat készít az adott múzeum kódjával, melyek közül egyet visszavásárol, így ellenőrzi, hogy tényleg működnek-e. A kitűzőkkel - melyek mellesleg nagyon szépek is - ugyanez a helyzet, szuvenírként bárki hazaviheti őket a múzeumi boltból. De Miklós árulta már őket a londoni TOPSHOP-ban is, működő kóddal, eredetinek tűnő csomagolásban. Így egy fiatal magyar képzőművész alkotásából ugyanolyan ikon születhet, mint a Mona Lisa vagy a Dávid szobor, ha megkapja a megfelelő marketinget.
Kiss Miklós elmondta a hg-nak: "A Pompidou-ban három nappal az akció után még elérhetőek voltak a képeslapok, az üzlet egy helyre rendezte őket. Jól fogyott belőlük, az utolsó nap, mikor néztem, már csak 8 darab maradt a 24-ből, a kitűzők pedig mind elfogytak." Az akciósorozat nem áll meg, a következő tervezett állomások: Bilbao, Róma és London.