(küldte: Gy. Györgyi - köszönjük!)
A francia és a külföldi kritikusokat egyaránt lenyűgözte Woody Allen legújabb filmje, amelyet szerda este mutattak be a 64. Cannes-i Filmfesztiválon.
Párizs képeslapszerű kliséinek bemutatása helyett azonban Woody Allen egy váratlan, fantasztikus fordulatot iktat be a történetbe: a luxusszállodák és a Michelin-csillagos éttermek után Paul egyedül indul neki a városnak, s miközben eltéved, egy régi limuzin áll meg mellette, amely a XX. század húszas éveinek Párizsába viszi el.
„Woody Allen előző életeire emlékezik. Kiválóan kezeli a nyelvet, folyékonyan beszél. Akkora zseni, mintha már nem is élne. A teljes életműve felrajzolódik mögötte, amelyet szkeptikus mosollyal szemlél és minden évben kiegészít. Inspirációja kifogyhatatlan. És a fantázia engedelmeskedik neki” – írta a Le Figaro.
A Le Monde szerint New Yorkhoz hasonlóan Woody Allen egy képzeletbeli Párizst filmez, amely „segít számára túlélni azt, hogy öregnek, gyengének, zsidónak és neurotikusnak született egy olyan világban, amelyben az erő, az igazságtalanság és a kegyetlenség uralkodik”. Filmjein keresztül élhetővé teszi azt a pánikot, amely saját személyiségét és filmbeli alteregóit jellemzi a valós élettel szemben – hangsúlyozta a francia lap.